بهترین زمان برای بارداری

اگر تصمیم به بارداری و بچه دار شدن گرفته اید حتما این سوال در ذهن شما پیش می آید که بهترین زمان برای بارداری چه موقع است. داشتن اطلاعات کافی در مورد چرخه قاعدگی و تخمک  گذاری، به شما کمک می کند تا بهترین زمان برای باردار شدن خود را مشخص کنید. در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید بهترین زمان برای بارداری خود را تعیین کنید.

_Pregnancy

فرایند تخمک گذاری

تخمک گذاری در هر ماه زمانی اتفاق می افتد که تخمدان شما یک تخمک آزاد می کند، تقریباً در نیمه چرخه قاعدگی. این لزوما به این معنا نیست که شما در روز 14 از یک چرخه 28 روزه،  تخمک گذاری خواهید کرد. چرخه متوسط ​​قاعدگی در واقع کمتر از 30 روز است ولی می تواند بین 25 تا 35 روز طول بکشد و می تواند از ماه به ماه کمی متفاوت باشد. تخمک گذاری حتی می تواند مدت ها پس از آخرین دوره قاعدگی شما رخ دهد.

علائم تخمک گذاری

بدن شما به خوبی به شما اطلاع می دهد که در حال تخمک گذاری هستید. ممکن است متوجه علائمی مانند: افزایش میل جنسی، حساسیت سینه، نفخ، گرفتگی و لکه بینی شوید. به این علائم توجه کنید زیرا می توانند به شما کمک کنند بهترین زمان برای بارداری را دریابید.

برخی از این علائم، مانند دمای پایه بدن، پس از تخمک گذاری به تغییر خود ادامه می دهند. به همین دلیل، فرد نباید از دما برای پیش بینی پنجره باروری استفاده کند.

شش روزی را که منتهی به تخمک گذاری می ‌شود، روز تخمک گذاری هم در این شش روز در نظر گرفته می ‌شود،  پنجره باروری می ‌نامند.

دانستن این علائم  ممکن است برای کسی مفید باشد که علائم را طی چند ماه ردیابی کند تا حالت های طبیعی بدنش را درک کند. اما باید در نظر داشته باشید که چندین متغیر وجود دارد و زمان تخمک گذاری به عنوان بهترین زمان برای بارداری می تواند ماه به ماه تغییر کند.

زمان بارداری چه موقع است؟

بارداری از نظر تخصصی تنها در صورتی امکان پذیر است که در طول پنج روز قبل از تخمک گذاری یا در روز تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید. اما بارورترین روزها و بهترین زمان برای بارداری، سه روز منتهی به تخمک گذاری هستند. داشتن رابطه جنسی در این دوران بهترین شانس را برای باردار شدن به شما می دهد

اگر در روز تخمک گذاری یا دو روز قبل از آن رابطه جنسی داشته باشید، شانس باردار شدن شما به طور چشمگیری افزایش می یابد

پیدا کردن بهترین زمان برای بارداری

اگر می خواهید باردار شوید و پریودهای منظمی دارید، بهترین زمان برای بارداری و رابطه جنسی، روز قبل از تخمک گذاری است. شما همچنین شانس خوبی برای باردار شدن در پنج روز منتهی به تخمک گذاری و همچنین در روز واقعی تخمک گذاری دارید.

 اساساً، هرچه بیشتر در طول پنجره باروری، رابطه جنسی داشته باشید، بهتر است. مقاربت مکرر به معنای افزایش اسپرم است و از آنجایی که کیفیت اسپرم ماندگاری کوتاهی دارد، بهترین زمان برای بارداری زمانی است که اسپرم هنوز زنده است.

بهترین زمان برای بارداری پنجره باروری یک زن است. پنجره باروری، روزهایی در چرخه قاعدگی یک زن است که امکان بارداری وجود دارد. پنجره باروری به طول چرخه قاعدگی بستگی دارد که در بین زنان متفاوت است.

پنجره باروری روزی است که تخمک از تخمدان آزاد می شود (تخمک گذاری) و پنج روز قبل از آن. داشتن رابطه جنسی (مقاربت) در این زمان بهترین شانس بارداری را به شما می دهد.

بهترین زمان برای بارداری صبح است یا شب؟

اسپرم به طور کلی تخمک را ظرف 72 ساعت پس از رابطه جنسی و در طول پنجره  باروری،  بارور می کند. اما زمانی که این پنجره تخمک گذاری کمتر از 72 ساعت باشد، تلاش برای باردار شدن در صبح این شانس را دارد که در پنجره باروری، بارداری صورت گیرد زیرا ممکن است پنجره باروری قبل از خواب تمام شود.

بهترین زمان بارداری بعد از پریود

شما در زمان تخمک گذاری (زمانی که تخمک از تخمدان شما آزاد می شود) بیشترین باروری را دارید که معمولاً 12 تا 14 روز قبل از شروع دوره بعدی شما اتفاق می افتد. این زمانی  است که احتمال بارداری شما بیشتر است.

اگرچه احتمال این موضوع زیاد نیست اما اگر بدون استفاده از روش های پیشگیری از بارداری رابطه جنسی داشته باشید، می توانید در هر زمانی از چرخه قاعدگی خود باردار شوید، حتی در طول قاعدگی یا درست بعد از آن.

بعید است که شما بلافاصله پس از قاعدگی باردار شوید، اگرچه ممکن است اتفاق بیفتد. مهم است که به یاد داشته باشید که اسپرم گاهی می تواند تا 7 روز پس از رابطه جنسی در بدن زنده بماند. بنابراین بهترین زمان بارداری بعد از پریود تا 7 روز بعد از رابطه جنسی است.

بهترین زمان برای بارداری دوم

بهترن زمان برای بارداری دوم، حداقل 18 ماه بین زایمان و باردار شدن مجدد است. این به این معنی است که کودک شما حداقل یک سال  و نیم دارد قبل از اینکه نوزاد دیگری را باردار شوید. این زمان زیاد به بدن شما فرصت می دهد تا قبل از اینکه برای بارداری بعدی آماده شود، از آخرین بارداری خود به طور کامل بهبود یابد.

فاصله زمانی بسیار کم بین بارداری ها خطر زایمان زودرس را افزایش می دهد. هر چه فاصله زمانی بین بارداری ها کمتر باشد، خطر شما بیشتر است. احتمال بروز مشکلات سلامتی در نوزادان نارس بیشتر از نوزادانی است که به موقع متولد می شوند.

بدن شما قبل از اینکه برای بارداری بعدی شما آماده شود، به زمان نیاز دارد تا به طور کامل از آخرین بارداری خود بهبود یابد.

تا زمانی که برای باردار شدن دوباره آماده شوید، از کنترل بارداری استفاده کنید. نمونه هایی از پیشگیری از بارداری عبارتند از IUD، ایمپلنت، قرص و کاندوم.

dadnarrow

بهترین زمان برای بارداری پسر

بهترین زمان برای بارداری پسر بعد از پریود است. از آنجایی که کروموزوم  y  در اسپرم مرد سریع ‌تر از کروموزوم x حرکت می کند، بهترین زمان برای باردای پسر نزدیک به تخمک ‌گذاری است، زیرا اسپرم y مرد می ‌تواند ابتدا به تخمک برسد. اگر چند روز قبل از روز تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید، ممکن است اسپرم مرد کمتر انعطاف پذیر باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *